100 – саме стільки творів мистецтва, викрадених росіянами з Херсонського художнього музею, стовідсотково перебувають в лапах окупантів.
Мародери власноруч документують свої злочини, і це дозволяє співробітникам музею визначити місцеперебування хоча б частини вкраденого.
Про це йдеться в дописі на фейсбук-сторінці Херсонського художнього музею, передає Інше ТВ.
Чергові три вкрадені роботи вдалось розпізнати на кадрі з пропагандистського відеосюжету, знятого в Центральному музеї Тавриди у вересні 2023 року:
Іван Шульга (1889-1956). Рибалки на березі моря. 1932. Папір на картоні, олія
Відомий живописець, графік, педагог, заслужений діяч мистецтв України Іван Шульга – уродженець Херсонщини, який більшу частину свого життя працював у Харкові. Викрадена росіянами робота «Рибалки на березі моря» належить до пропагандистського циклу, написаного в традиціях соцреалізму, в якому майстер оспівує працю рибалок, доярок та інших радянських трудівників.
Венера Такаєва (1931 р.н.). Дочка Гюзель. Етюд. 1967. Папір, акварель
Одна з провідних майстринь акварелі та живопису на Херсонщині, у творчості якої переважають натюрморти і портрети, завжди намагається втілити душевну красу людини, виявити дорогоцінність кожної особистості, красу повсякденного світу речей. Природно, що на портретах, створених художницею, зображені переважно жінки і діти, серед них є і портрети дочки мисткині.
Єфрем Зверьков (1921-2012). Похмурий день. 1967. Картон, олія
Художник-шістидесятник, один із основоположників «суворого стилю», він входить до числа найвідоміших російських живописців-пейзажистів ХХ ст. Зверьков розкривав у творчості поетичну і філософську цінність непомітної природи середньої полоси Росії та зводив її в естетичний ідеал.
Окрім цих робіт, як підкреслюється в повідомленні музею, на цьому кадрі також можна побачити ще три картини, ідентифіковані раніше:
Ксенія Стеценко (1959 р.н.). Півонії, маки, виноград. 1998. Картон, олія;
Анатолій Платонов (1927-2005). Гурзуф. Джерело. Полотно, олія;
Антонін Фоминцев (1926 р.н.). Дніпровські плавні. 1989. ДВП, олія.
«Насправді, 100 ідентифікованих робіт — це краплина в морі, менше 1% вкраденого, адже під виглядом так званої «евакуації» окупанти вивезли більше 10 тисяч творів мистецтва. Але кожна картина, кожна графічна робота, кожен твір — все, що ми ідентифікуємо, є беззаперечним доказом того, що вкрадені роботи (принаймні ці) перебувають в руках російських арт-мародерів. І щоб злочинці за своєю звичкою не сказали, що «їх там не було», ми максимально фіксуємо все, що бачимо на світлинах та відео з Криму та Генічеська.
До речі, з цієї сотні ідентифікованих робіт 99 перебувають в окупованому Криму, в Центральному музеї Тавриди. Місцезнаходження однієї, яка «засвітилася» в Генічеську, невідомо (можливо, десь в тому ж Генічеську, хоча це лише припущення), але викрадачі підтверджують, що «Фаетон у Севастополі» Костянтина Коровіна десь у них.
А ми продовжуємо поповнювати список робіт, незаконне перебування яких у в руках окупантів не викликає сумнівів», – акцентують в Херсонському художньому музеї.
Як повідомляло Інше ТВ, НАЗК створило базу викрадених РФ культурних цінностей.