Польська дизайн-студія Projekt Praga капітально відремонтувала пивоварню стародавньої броварні за межами Кракова, щоб розмістити в ній новий бар і ресторан, вставивши сміливі сучасні елементи в історичний простір з цегляним склепінням.
Про це повідомляє Dezeen.
Пивоварня Tenczynek датується 1553 роком, хоча частина будівлі була зруйнована під час Другої світової війни і реконструйована лише у 2014 році.
Бар Taproom розташований всередині пивоварні Tenczynek 16-го століття.
Оригінальна пивоварня займає площу 250 квадратних метрів, з яких трохи менше половини простору відведено під бар та їдальню. Решта була відведена під кухню та алембічний цех, де за скляною перегородкою дистилюють спиртні напої.
Projekt Praga обрали підхід з мінімальним втручанням, щоб поважати існуючу архітектуру та зменшити вплив проекту на навколишнє середовище.
Це включало в себе оголення оригінальних цегляних стін з-за шару плитки, залишаючи їх “сирими”, щоб мінімізувати будівельні відходи та викиди.
Нові елементи були виготовлені з палітри натуральних матеріалів – дуба, кераміки, сталі та скла – у співпраці з польськими ремісниками та майстрами.
Відвідувачі можуть наливати напої з центрального фонтану.
“У Тенчинеку ми розуміли важливість місцевого характеру пивоварні, – розповів Dezeen співзасновник Projekt Praga Марчін Гарбакі. “Тут виробництво пива та горілки здійснюється традиційними методами”.
“Це місце має унікальну атмосферу та енергетику, яка добре поєднується з індивідуальною майстерністю”, – додав він. “Елементи дизайну тісно пов’язані з ремісничим характером пивоварні, плавно інтегровані в існуючий простір, не намагаючись його трансформувати”.
Головним акцентом The Taproom є центральний фонтан для напоїв самообслуговування, встановлений всередині колони, облицьованої керамічною плиткою ручної роботи, виготовленою сімейною майстернею Ardea Arte.
Теплі бордові тони, що переплітаються з оригінальною цегляною кладкою та насиченим червоним кольором, використаним на стелажах і ніжках столів, створюють насичену атмосферу, що занурює в атмосферу.
Диспенсер дозволяє відвідувачам наливати собі будь-яку кількість пива або горілки за допомогою 14 різних кранів.
“Оскільки цей елемент визначає модус роботи закладу – це пивний зал – ми вирішили перетворити його на розташовану в центрі міні-ротонду, серце простору, – каже Гарбакі.
“Вона визначає логіку простору і сприяє випадковим зустрічам різних користувачів, слугуючи соціальним інструментом”.
Дубова підлога була спроектована таким чином, щоб виконувати роль килима, який розмежовує простір, зупиняючись біля стін на відстані близько десяти сантиметрів, щоб провести чітку межу між старим і новим.
У той же час, підлога допомагає заземлити кілька інших дубових елементів бару, в тому числі лавки і столи від дизайнера Артура Чайки.
“Частково наш намір полягав у тому, щоб зробити сміливий жест у просторі, єдине фундаментальне втручання, яке охоплюватиме всі інші зміни і слугуватиме для них канвою”, – каже Гарбакі.
“Дзеркала, розміщені в аркадах навпроти вікон, додають простору глибини і множать вражаючі цегляні арки”, – кажуть у студії.
“Якщо дивитися на них під певним кутом, вони примножують природне світло, що проникає через вікна, що важливо, оскільки природне освітлення досить обмежене”.
Глиняні світильники ручної роботи, підвішені низько над столами, підкреслюють інтимну атмосферу закладу.
Створені у співпраці з керамістами Анджеєм Беро та Пьотром Лінкою, вони вирізняються кольоровою палітрою, що відсилає до оригінальної цегли, а також до нових матеріалів, використаних у проекті.
Завдяки використанню абажурів різних форм і розмірів, кожен стіл має свою особливість.
“М’які форми світильників з гладкої глини є мостом між новим оздобленням інтер’єру та існуючою структурою грубих стін і арок”, – каже Гарбакі.