Офіційний веб-сайт і відеоролик з використанням комп’ютерного талісмана, натхненного картиною Боттічеллі “Народження Венери” (близько 1485 року), для просування туризму в Італії викликали скандал у італійському суспільстві.
Про це пише The Art Newspaper, передає Інше ТВ.
Кампанія під назвою “Open to Meraviglia” (“Відкриті диву”) була розроблена італійським міністерством туризму спільно з національною радою з питань туризму Enit, і показує Венеру як “віртуальну інфлюенсерку”, яка одягає міні-спідницю і робить селфі на тлі знакових пам’яток, зокрема римського Колізею і Флорентійського собору.
У статті для газети Il Fatto Quotidiano мистецтвознавець Томазо Монтанарі назвав кампанію, розроблену комунікаційною групою Armando Testa, “гротескною” і “ганебною”. Мистецтвознавець Вітторіо Сгарбі, заступник міністра культури Італії, запитав у коментарях, опублікованих в газеті La Repubblica: “Відкрито для Меравіглії? Що це таке? Що це за мова?”.
Користувачі соціальних мереж висміяли кампанію після того, як у неділю з’ясувалося, що відео містить кадри, які показують, здавалося б, типову італійську сцену, де люди п’ють вино на освітленому сонцем внутрішньому дворику. Але насправді ці кадри були зняті в Словенії, і в них фігурує словенське вино.
Коментатори звернули увагу на помилки в німецькій версії сайту, де назви міст, таких, як Ченто і Бріндізі, були перекладені як “Hundert” (сотня) і “Тост”.
Відкриваючи кампанію на прес-конференції в четвер, міністр туризму Даніела Сантанче сказала: “Ми найкрасивіша нація у світі, але ми не найкраще вміємо себе просувати. Ми повинні відновити нашу гордість за те, що ми італійці, за нашу ідентичність”.
Але група “Mi Riconosci”, що займається захистом мистецтва і спадщини, у своїй заяві для преси назвала кампанію “принизливою”, додавши, що “незрозуміло”, чи давала галерея Уффіці згоду на використання зображення Венери для цієї кампанії.
В іншому випадку в жовтні галерея Уффіці оголосила, що подасть до суду на модельєра Жана Поля Готьє за використання зображення Венери Боттічеллі на спеціально розробленому одязі без попереднього отримання згоди музею.
Кодекс культурної спадщини Італії вимагає, щоб кожен, хто використовує зображення об’єктів культурної спадщини в комерційних цілях, отримував попередній дозвіл і сплачував відповідний збір, хоча він і дозволяє вільне використання зображень для некомерційної діяльності, вивчення і дослідження, а також для популяризації культурної спадщини.
Представник Mi Riconosci розповів The Art Newspaper, що характер кампанії “Ласкаво просимо до Меравіглії” був “неоднозначним” і “на межі”.
“Завжди існує тонка межа між комерційною та рекламною діяльністю, і ми вважаємо, що в даному випадку ця межа була перетнута”, – каже прес-секретар.
Представник Уффіці відмовився коментувати питання The Art Newspaper про те, чи надав музей дозвіл на використання зображення.
Міністерство туризму Італії не відповіло на прохання про коментар з цього приводу.
Як повідомляло Інше ТВ, І знов про мову: італійських посадовців будуть штрафувати за використання англійських слів в офіційних повідомленнях