Сер Пол Маккартні каже, що використовував штучний інтелект для створення того, що він називає “остаточним записом The Beatles”.
В інтерв’ю програмі BBC Radio 4 Today він розповів, що технологія була використана для того, щоб “витягти” голос Джона Леннона зі старого демо-запису, щоб він міг завершити пісню.
“Ми щойно закінчили її, і вона вийде цього року”, – пояснив він.
Сер Пол не назвав пісню, але, швидше за все, це буде композиція Леннона 1978 року під назвою Now And Then.
Вона вже розглядалася як можлива “пісня возз’єднання” для “Бітлз” у 1995 році, коли вони складали свою серію антологій, що охоплює всю їхню кар’єру.
Сер Пол отримав демо-запис пісні роком раніше від вдови Леннона, Йоко Оно. Це була одна з кількох пісень на касеті з написом “For Paul”, яку Леннон записав незадовго до своєї смерті у 1980 році.
Лоу-фі та ембріональні треки були здебільшого записані на бумбокс, коли музикант сидів за піаніно у своїй нью-йоркській квартирі.
Леннон написав Now And Then під час своєї “пенсійної” епохи, коли він не мав контракту на запис і був зайнятий вихованням сина Шона
Дві з цих пісень – Free As A Bird і Real Love – були завершені і випущені в 1995 і 96 роках, ставши першим “новим” матеріалом “Бітлз” за 25 років, після того, як продюсер Джефф Лінн попрацював над ними.
Гурт також намагався записати Now And Then, пісню-вибачення про кохання, досить типову для пізньої кар’єри Леннона, але сесію було швидко припинено.
“Це був один день, точніше, один день після обіду, коли ми возилися з нею, – згадував Лінн.
“У пісні був приспів, але майже повністю відсутні куплети. Ми зробили мінусовку, грубий варіант, який ми так і не закінчили”.
Пізніше сер Пол стверджував, що Джордж Гаррісон відмовився працювати над піснею, сказавши, що якість звучання вокалу Леннона була “сміттєвою”.
“У неї була не дуже вдала назва, її потрібно було трохи переробити, але у неї був гарний куплет і Джон співав її, – сказав він журналу Q Magazine.
“[Але] Джорджу вона не сподобалася. Оскільки “Бітлз” були демократами, ми цього не зробили”.
Кажуть, що з оригінальним записом також були технічні проблеми, через які в квартирі Леннона було чутно постійне “гудіння” від електричних ланцюгів.
У 2009 році нова версія демо, без фонового шуму, була випущена на бутлег-диску. Шанувальники припускають, що цього запису могло не бути в 1995 році, припускаючи, що він був викрадений з його квартири разом з іншими особистими речами після його смерті.
У наступні роки сер Пол неодноразово говорив про своє бажання закінчити цю пісню.
“Ця пісня все ще не закінчена, – сказав він у 2012 році в документальному фільмі про Джеффа Лінна на BBC Four. “Тож я збираюся пробратися до Джеффа і зробити це. Закінчу її коли-небудь”.
“Мотузкова касета”
Здавалося б, технології дали музикантові шанс досягти цієї мети.
Переломним моментом став документальний фільм Пітера Джексона “Повернись”, де редактор діалогів Еміль де ла Рей навчив комп’ютери розпізнавати голоси “Бітлз” і відокремлювати їх від фонових шумів і навіть власних інструментів, щоб створити “чистий” звук.
Цей же процес дозволив серу Полу “дуетом” співати з Ленноном під час його нещодавнього туру, а також для створення нових об’ємних звукових міксів альбому “Revolver” Бітлз, що вийшов минулого року.
“Він [Джексон] зміг витягти голос Джона з мотузяної касети, – сказав сер Пол в інтерв’ю Марті Керні з Radio 4.
“У нас був голос Джона і фортепіано, і він зміг розділити їх за допомогою штучного інтелекту. Вони говорили машині: “Це голос. Це гітара. Викинь гітару”.
“Тож коли ми почали записувати те, що стане останнім альбомом The Beatles, у Джона було демо-запис [і] ми змогли взяти голос Джона і очистити його за допомогою штучного інтелекту.
“Потім ми змогли звести запис, як це зазвичай робиться. Так що це дає вам певну свободу дій”.
Втім, музикант зізнався, що інші застосування штучного інтелекту викликають у нього занепокоєння.
“Я не так часто буваю в інтернеті, [але] люди кажуть мені: “О, так, є трек, де Джон співає одну з моїх пісень”, і це всього лише штучний інтелект, розумієте?
“Це трохи лякає, але водночас і захоплює, тому що це майбутнє. Ми просто повинні побачити, куди це призведе”.
Зірка розмовляла з Радіо 4 напередодні презентації нової книги та фотовиставки в Національній портретній галереї.
Проект під назвою “Очі бурі” представляє портрети, зняті сером Полом на власну камеру в період з грудня 1963 року по лютий 1964 року, коли “Бітлз” стрімко злетіли до світової слави.